Η Ευρώπη λέει αντίο στην «λειτουργία πτήσης» – Κλήσεις και sms στον αέρα

November 29, 2022: Διεθνή Νομικά Νέα


ethemis

Η Ευρώπη λέει αντίο στην «λειτουργία πτήσης» – Κλήσεις και sms στον αέρα

Παρελθόν θα αποτελεί η «λειτουργία πτήσης» για τους επιβάτες που ταξιδεύουν στην Ευρώπη καθώς σύμφωνα με την El Pais η Κομισιόν αναμένεται να ορίσει συγκεκριμένες συχνότητες του δικτύου 5G προκειμένου τα κινητά τηλέφωνα να παραμένουν συνδεδεμένα και στον… αέρα.

Στην πράξη, η απόφαση θα δίνει το «πράσινο φως» στις αεροπορικές εταιρείες να επιτρέπουν στους πελάτες τους να πραγματοποιούν και να λαμβάνουν τηλεφωνικές κλήσεις, SMS και να κάνουν χρήση των δεδομένων τους.

Η υπηρεσία θα προσφέρεται με τη χρήση ενός ειδικού εξοπλισμού δικτύου που ονομάζεται “picocell”, το οποίο ουσιαστικά θα συνδέει το δίκτυο του αεροπλάνου με της γης μέσω δορυφόρου.

«Ο ουρανός δεν αποτελεί πλέον εμπόδιο όσον αφορά τις δυνατότητες που προσφέρει η υπερταχεία συνδεσιμότητα», δήλωσε ο Τιερί Μπρετόν, επίτροπος για την εσωτερική αγορά.

Έτσι οι αεροπορικές εταιρείες θα μπορούν να προσφέρουν την τελευταία τεχνολογία 5G στα αεροπλάνα τους, σύμφωνα με την πρόσφατη επικαιροποίηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με την επικοινωνία εν πτήσει.

Γιατί ενεργοποιούμε το flight mode;

Υπενθυμίζεται πως οι ισχύοντες κανονισμοί απαιτούν από τους επιβάτες να απενεργοποιούν τα κινητά τους τηλέφωνα ή να ενεργοποιούν τη λειτουργία πτήσης πριν από την απογείωση και κατά τη διάρκεια ολόκληρης της πτήσης. Η πρακτική αυτή αποτελεί μέτρο ασφαλείας για την αποφυγή παρεμβολών στα ηλεκτρικά και τηλεπικοινωνιακά συστήματα του αεροπλάνου. Επί του παρόντος, η σύνδεση στο διαδίκτυο μέσω ασύρματων συσκευών, όπως στα κινητά τηλέφωνα, τα tablets και τους φορητούς υπολογιστές είναι δυνατή μόνο μέσω ενός εσωτερικού δικτύου Wi-Fi που προσφέρει η κάθε αεροπορική εταιρεία, συνήθως ως επί πληρωμή υπηρεσία.

Τι θα αλλάξει

Αυτό που θα αλλάξει είναι πως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα επιτρέψει τώρα μια συγκεκριμένη ζώνη συχνοτήτων για τη χρήση του 5G, διασφαλίζοντας ότι δεν θα παρεμβαίνει σε καμία από τις ηλεκτρονικές συσκευές στο αεροπλάνο, ώστε ο ταξιδιώτης να μπορεί να έχει το smartphone του ανά πάσα στιγμή ενεργοποιημένο.

 Σημειώνεται πάντως πως το δίκτυο θα λειτουργεί μόνο σε χαμηλά υψόμετρα και όταν οι καιρικές συνθήκες είναι ευνοϊκές.

 Επιπλέον, ο κυβερνήτης του αεροσκάφους μπορεί να διατάξει την απενεργοποίηση των κινητών τηλεφώνων ανά πάσα στιγμή, αν το κρίνει σκόπιμο.

«Το 5G θα επιτρέψει καινοτόμες υπηρεσίες για τους ανθρώπους και ευκαιρίες ανάπτυξης για τις ευρωπαϊκές εταιρείες», δήλωσε ο Μπρετόν.

Ασφαλές αλλά όχι δωρεάν

Παρότι οι επιβάτες θα μπορούν να χρησιμοποιούν τα τηλέφωνά τους στο αεροπλάνο, αυτό δεν σημαίνει ότι η υπηρεσία θα είναι δωρεάν. Οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας και οι αεροπορικές εταιρείες πιθανότατα θα καταλήξουν σε συμφωνίες για χρέωση της συγκεκριμένης υπηρεσίας. Επίσης θα προηγηθούν σημαντικές επενδύσεις από την πλευρά των αεροπορικών εταιριών για την απόκτηση ειδικού εξοπλισμού που θα επιτρέπει τη σύνδεση των επίγειων δικτύων κινητής τηλεφωνίας με το αεροπλάνο κατά τη διάρκεια της πτήσης.

Το συγκριμένο μέτρο είχε προκαλέσει αντιδράσεις κατά τις πρώτες συζητήσεις για την εφαρμογή του. Αναλυτικά το 2020, η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Επικοινωνιών των ΗΠΑ απέρριψε τα σχέδια για να επιτραπούν οι υπηρεσίες φωνής και δεδομένων κατά τη διάρκεια της πτήσης μέσω ασύρματων συχνοτήτων κινητής τηλεφωνίας, επικαλούμενη έντονες αντιδράσεις, μεταξύ άλλων από πιλότους και αεροσυνοδούς, για λόγους ασφαλείας και εθνικής ασφάλειας.

Νωρίτερα φέτος, μεγάλες αεροπορικές εταιρείες των Ηνωμένων Πολιτειών έκρουσαν τον κώδωνα του κινδύνου στέλνοντας κοινή επιστολή στους κύριους ρυθμιστικούς φορείς της αεροπορίας και στον Λευκό Οίκο. Προειδοποίησαν ότι αν οι φορείς εκμετάλλευσης ενεργοποιούσαν το δίκτυο 5G κοντά σε αεροδρόμια, θα μπορούσαν να θέσουν σε κίνδυνο την ασφάλεια χιλιάδων πτήσεων. Κι αυτό γιατί οι συχνότητες που χρησιμοποιούν τα νέα δίκτυα μπορούν να παρεμβληθούν με εκείνη που χρησιμοποιούν τα αεροπλάνα για να μετρήσουν το ύψος τους, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε καταστροφικά ατυχήματα. Η Emirates, η Air India, η Lufthansa, η British Airways και η Japan Airlines, μεταξύ άλλων, ανακοίνωσαν ακυρώσεις και αλλαγές πτήσεων προς τις ΗΠΑ για τον λόγο αυτό.

Στην Ευρώπη, ωστόσο, η κατάσταση είναι διαφορετική: τα περιθώρια συχνοτήτων είναι υψηλότερα και δεν υπάρχει κίνδυνος παρεμβολών. Οι ευρωπαϊκές αρχές και τα όργανα ασφάλειας των αερομεταφορών εργάζονται εδώ και δύο χρόνια για να αποτρέψουν τυχόν συγκρούσεις.

H απόφαση θα δίνει το «πράσινο φως» στις αεροπορικές εταιρείες να επιτρέπουν στους πελάτες τους να πραγματοποιούν και να λαμβάνουν τηλεφωνικές κλήσεις, SMS και να κάνουν χρήση των δεδομένων τους.



Source/ Author:kathimerini.gr
LATEST POSTS
  • ethemis

    Επιτροπή Ανταγωνισμού: Εισήγηση περί κατάχρησης δεσπόζουσας θέσης στην αγορά

    Η Επιτροπή Ανταγωνισμού θα συνεδριάσει στις 23 Οκτωβρίου 2025 για να εξετάσει, κατόπιν της Έκθεσης του αρμόδιου Εισηγητή, εάν συντρέχει παράβαση της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας ανταγωνισμού περί κατάχρησης δεσπόζουσας θέσης της εταιρίας με την επωνυμία «ΣΚΡΟΥΤΖ Ανώνυμη Εταιρεία Υπηρεσίες Διαδικτύου» (εφεξής «Σκρουτζ»), στην αγορά παροχής υπηρεσιών επιγραμμικής πλατφόρμας αναζήτησης και σύγκρισης τιμών. Η υπόθεση αφορά καταγγελία δέκα (10) επιχειρήσεων κατά της Σκρουτζ. Οι καταγγελλόμενες πρακτικές αφορούν στους όρους συνεργασίας, τους οποίους η καταγγελλόμενη εταιρία επιβάλλει στους επιχειρηματικούς χρήστες της επιγραμμικής πλατφόρμας αναζήτησης και σύγκρισης τιμών www.skroutz.gr, την οποία η Σκρουτζ διαχειρίζεται.

  • ethemis

    Εγγραφή Βασικών & Σημαντικών Οντοτήτων του ν. 5160/2024 στο Μητρώο της ΕΑΚ

    Σε ισχύ τέθηκε η ψηφιακή πλατφόρμα Εγγραφής Βασικών και Σημαντικών Οντοτήτων στο Μητρώο της Εθνικής Αρχής Κυβερνοασφάλειας όπως ρητά προβλέπει ο ν. 5160/2024 που ενσωματώνει την ευρωπαϊκή οδηγία NIS2 2022/2555 στην ελληνική έννομη τάξη. Η εν λόγω πλατφόρμα διασφαλίζει την αποτελεσματική καταγραφή των βασικών και σημαντικών οντοτήτων, όπως αυτές ορίζονται στα άρθρα 4 και 19 αυτού. Επιπρόσθετα, οι οντότητες που αναφέρονται σε αυτόν, υποχρεούνται να υποβάλουν τις αντίστοιχες πληροφορίες που προβλέπονται στα ανωτέρω άρθρα- στην Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας-μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας ή με κάθε άλλο τρόπο.

  • ethemis

    ΣτΕ: Η σύναψη άλλης υπηρεσιακής σχέσης του διωκομένου με το Δημόσιο.

    ΣτΕ Γ' 1379/2025 Πρόεδρος: Δημήτριος Μακρής, Σύμβουλος της Επικρατείας Εισηγητής: Τρισεύγενη Βαρουφάκη, Πάρεδρος Σε περίπτωση σύναψης άλλης υπηρεσιακής σχέσης του διωκομένου με το εν γένει Δημόσιο, καθ’ο χρόνο εκκρεμεί η εις βάρος του αρξαμένη πειθαρχική διαδικασία, το εν λόγω υπηρεσιακό δεδομένο ουδεμία επιρροή ασκεί τόσο στην επιλογή της πειθαρχικής ποινής, όσο και στην εκτέλεσή της.




ethemis map

Προκηρύξεις/ Αγγελίες

Προκηρύξεις, Διαγωνισμοί και Αγγελίες για δικηγόρους, ασκούμενους & νομικούς.

View more
newsroom

ΝewsRoom/      ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Τρέχουσα Νομική Επικαιρότητα

View more
ethemis case law

Noμολογία

Σημαντικές δικαστικές αποφάσεις, ιδίως των ανωτάτων δικαστηρίων της χώρας

View more
ethemis case law

Noμοθεσία

Οι νόμοι που έχουν δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως

View more
ethemis legal studies

Εκπαιδευτικά           Προγράμματα

Για νομικούς & δικηγόρους από εκπαιδευτικούς φορείς στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

View more
ethemis.gr

EΚΔΗΛΩΣΕΙΣ            ΦΟΡΕΩΝ

Εκδηλώσεις Nομικού Eνδιαφέροντος από ποικίλους θεσμικούς Φορείς

View more
ethemis international news

Διεθνή                      Νέα

Διεθνή Νομικά Νέα και Αρθρογραφία, Νομολογία ΕΔΔΑ και αποφάσεις Διεθνών Δικαστηρίων

View more
ethemis map

Δελτία            Τύπου

Ανακοινώσεις ΔΣΑ, δικαστικών ενώσεων, ανεξάρτητων αρχών, θεσμικών φορέων.

View more
ethemis

Συντακτική            Ομάδα

Η Επιστημονική Ομάδα του Ethemis.gr

View more
ethemis.gr

ΣΥΝΕΔΡΙΑ             ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ             e-ΘΕΜΙΣ

Ο Κατάλογος Συνεδρίων και Εκδηλώσεων που έχει διοργανώσει η Ένωση Ελλήνων Νομικών

View more

newsroom